שתלים לקשיי שמיעה

ישנן לא מעט סוגים של מוגבלויות ומחלות שונות, אשר להן הומצאו מגוון רחב של פתרונות החל מאנשים בעלי קטיעה באחת מהגפים ועד למקרים של לקויות שמיעה כאלו ואחרות. עבור לקויות שמיעה ישנם כיום מגוון רחב של שתלים לקשיי שמיעה, אשר מצליחים להעניק יכולות שמיעה איכותיות לכל הסובלים מלקויות אלו. בין אם מדובר בלקויות מולדות, נרכשות ובין אם מדובר במקרים של לקויות שמיכה נרכשות כמו פגיעות שונות באוזן או בעור התוף. כך או כך חשוב להכיר את סוגי השתלים הקיימים ועוד פתרונות נוספים, על מנת לבצע את ההתאמה המדויקת, הן לאוזן המטופל והן לצרכיו השונים אשר עלולים לנבוע מהלקות או הפגיעה.

שתלים לקשיי שמיעה – שבלול

כאשר מדובר במקרים של לקויות שמיעה אחד מהפתרונות השכיחים כיום, אלו לא אחרים מאשר שתלים לקשיי שמיעה, עימם ניתן להחזיר את יכולת השמיעה בצורה יעילה ודיסקרטית. שתלים אלו מורכבים מחלק חיצוני וחלק פנימי הכולל, מיקרופון, מעבד דיבור וכמובן אנטנה ומגנט. החלק מהפנימי של שתל השבלול מורכב אלקטרודה יחד עם אנטנה ומגנט. החלק החיצוני אמור להעניק את יכולת הקלט, בעזרת מעבד הדיבור הצלילים הופכים לכדי הולכה חשמלית והמגנט מאפשר חיבור יעיל וחזק עם החלק הפנימי. חלקו הפנימי של השתל אמור לקלוט בעיקר את הצלילים המומרים דרך המעבד, לכדי הולכה עצבית אשר מצליחה לעקוף מקרים מורכבים במיוחד של לקות שמיעה. עם זאת חשוב לדעת כי התאמה אל שתלים אלו דורשת עמידה בתנאים רפואיים, החל מגיל המנותח ועד למצבו הרפואי.

מכשירי שמיעה אחרים

במקרים בהם לא ניתן לחבר שתל אצל המטופל, אחד ממכשירי השמיעה המאפשרים יכולת שמיעה מעולה בהתאמה אישית לסובלים מליקות שמיעה הוא לא אחר מOPN CIC. מכשיר זה הינו מכשיר שמיעה מזערי הנמצא בתעלת האוזן, הוא נשען על מנגנונים מתקדמים כמו סינון רעשים, מניעת פידבק ויכולת תקשור עם מכשיר שמיעה שניה לקבלת שמיעה מלאה. דגם נוסף של מכשיר שמיעה מעולה ודיסקרטי הוא Enchant CIC המאפשר גם הוא התגברות על רעשי רקע, יחד עם מערכת spin המעניקה שמיעה איכותית ומדויקת לכל הנוכחים בשיחה.