טכנולוגיות חדשות להשתלת עצם

החשיבות של השתלת עצם

השתלת עצם נדרשת לעתים קרובות כאשר למטופל אין מסת עצם מספקת כדי לתמוך בשתל דנטלי. ללא נפח עצם מתאים, השתל עלול להיכשל בהשתלבות, מה שיוביל לסיבוכים או לדחיית השתל. באופן מסורתי, השתלת עצם כללה נטילת עצם מחלק אחר בגופו של המטופל (אוטוגרפט) או שימוש בחומר תורם (allograft). בעוד ששיטות אלו יעילות, הן מגיעות לרוב עם זמני ריפוי ממושכים וסיכון לאי נוחות נוספת הקשורה לניתוח. אפשר לקרוא עוד בנושא באתר https://bicon.co.il/

גורמי גדילה ופלזמה – שיפור הריפוי הטבעי

אחת ההתקדמות המלהיבה ביותר בהשתלת עצם היא השימוש בגורמי גדילה ובפלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) כדי לשפר את התחדשות העצם הטבעית. גורמי גדילה הם חלבונים המופיעים באופן טבעי בגוף ואחראים על גירוי צמיחת וריפוי תאים. בהשתלת עצם, גורמי גדילה יכולים להאיץ את שילוב חומר ההשתלה ולקדם צמיחת עצם מהירה יותר.

איך זה עובד בעצם? PRP מופק מהדם של המטופל עצמו והוא עשיר בגורמי גדילה המקדמים ריפוי. לאחר מיצוי כמות קטנה מהדם של המטופל, הוא מעובד לריכוז טסיות הדם, אשר לאחר מכן מערבבים עם חומר השתלת העצם. תערובת זו מוחלת על אתר ההשתלה, שם היא מעוררת התחדשות מהירה יותר של רקמות. השימוש ב-PRP ובגורמי גדילה לא רק מזרז את תהליך הריפוי אלא גם מפחית את הסיכון לזיהום וסיבוכים לאחר הניתוח. מכיוון שהחומר מגיע מגופו של המטופל עצמו, אין סיכון לדחייה או לתגובות אלרגיות.

הדפסת תלת מימד: השתלות עצם בהתאמה אישית לדיוק אופטימלי

עלייתה של טכנולוגיית הדפסת תלת מימד ברפואת שיניים היא קפיצת מדרגה גדולה נוספת בהשתלת עצם. הדפסת תלת מימד מאפשרת יצירת השתלות עצם מותאמות במיוחד למטופל המבוססות על הדמיה מדויקת של מבנה הלסת של המטופל. שתלים בהתאמה אישית: באמצעות סריקות דיגיטליות והדמיה תלת מימדית, רופאי שיניים יכולים לעצב השתלות עצם התואמות באופן מושלם את קווי המתאר של הפגם בעצם של המטופל. השתלים האלה מודפסים בתלת מימד, מה שמבטיח התאמה מדויקת ומפחית את הצורך בהתאמות נוספות במהלך הניתוח.

מכיוון שהשתל תוכנן במיוחד לאנטומיה של המטופל, הוא משתלב בצורה חלקה יותר עם העצם שמסביב, מה שמוביל לריפוי מהיר יותר ולתוצאות צפויות יותר. השילוב של הדמיה דיגיטלית והדפסה תלת מימדית מייצג שינוי פרדיגמה בהשתלת עצם, המאפשר הליכים מדויקים יותר ופולשניים זעיר. המטופלים נהנים מהשתלים המותאמים אישית לצרכיהם הספציפיים, וכתוצאה מכך יציבות טובה יותר לטווח ארוך עבור השתלות שיניים.