עצים מומלצים לגינה

עיצובה של גינה יכול להפוך בקלות למשימה בלתי אפשרית, שכן לא כל בעלי הגינות הוכשרו כאגרונומים או מעצבי גינות ולכן בחירת השתילים או העציצים יכולה להיות גם כאב ראש לא קטן. אך בכל הקשור לבחירת עצים הבחירה עלולה להיות מורכבת יותר, מכיוון שעץ בגינה מהווה פרמטר חשוב לנראות הגינה, החל מהשלכת שהוא יכול לפזר ועד לצל שיעניק לצמחים אחרים או לבעלי הגינה. בנוסף לסוג העץ מתלווים לבטים שונים הקשורים לסוג העץ, לזמן הפריחה שלו ולזמן הנשירה שלו ולצד זאת נשאלת השאלה האם לקנות עץ כשהוא צעיר או בוגר? ובכדי להקיץ את כל השאלות, ריכזנו את העצים המומלצים לגינה.

בחירת עץ – מה חשוב לדעת

בכל הקשור לצילו של העץ לחשוב לזכור את הפרמטרים הבאים, עצים ירוקי עד מעניקים צל לאורך כל עונות השנה ובשתילת עצים מסוג אלה, חשוב שלא יכסו את שאר הפרחים והשתילים בגינה וכמובן שלא לשתול עצים כאלו בקרבת מתלי כביסה. עצים נשירים לעומת זאת יעניקו לא רק שלכת אלא מראות של פריחה ולבלוב לגינה, הם אמנם מצריכים תחזוקה וניקיון בתקופת הנשירה אבל משרים אווירת התחדשות לגינה.
בכל הקשור לעצי פרי חשוב לזכור כי אלו צורכים לא מעט חומרי הדברה, יחד עם את גם לוודא כי גודל הבוגר של העצים איננו מאיים על שאר עצי הגינה. על כן בבחירת עץ פרי, מומלץ לבחור עץ הצורך מעט חומרי הדברה ומושך אליו כמה שפחות מזיקים. למידע נוסף – עצים במשתלת גן ירק.

עץ נשיר או עץ נוי?

  • פלומריה ריחנית
    עץ יחסית קטן ונחשב לעץ נשיר, בעל פריחה עם צבעים מגוונים של לבן, כתום וורוד הוא בעל ענפים מרשימים והפריחה שלו מתקיימת בחודשי האביב והקיץ.
  • אוג איזמלני
    עץ די קטן אך נחשב לירוק עד, חסכוני במים ועם צמרת עגולה. העץ גדל על גזע מרכזי או על מספר גזעים שונים ובעל עלווה ירוקה ומבריקה.
  • עצי הדר
    בכל הקשור לעצי פרי בגינה עצי הדר יכולים להיות פתרון מושלם, הם צריכים טיפול תקופתי אחת לשנה, הם מתעצבים בצורה עצמאית ואינם דורשים גיזום והם אינם מנשירים.