עוף בגריל רוטיסרי לעומת עוף בגריל רגיל

לא מעט פעמים האופנה שלנו עושה איזה שהוא סיבוב פרסה ופונה אל מקומות אותם הכרנו בעבר, אפשר לראות זאת מהסרטים של וולט דיסני שמקבלים חידוש בשנים האחרונות ועד לחולצות ה"טיי דאיי" שחזרו אל האופנה הישר משנות התשעים. אחת מהאופנות הללו היא גם לא אחרת מאשר עוף בגריל רוטיסרי שחוזר אלינו הישר מסוף שנות התשעים, כאשר הייתם יכולים באותה התקופה למצוא אינסוף מסעדות בסגנון הזה ולהנות ממטעמי עוף מעולים. כיום העוף חזר אל הטרנד ואנו נהנים לא רק ממגוון של מקומות חדשים העוסקים במלאכה, אלא גם בטעמים חדשים לפה. אז לכבוד העוף שחזר אלינו, יצאנו לטעום מה ההבדל בין עוף בגריל לעומת עוף בגריל רוטיסרי.

עוף בגריל רוטיסרי

רוטיסרי הינה שיטת בישול הנעשית על ידי תנור או אש ונעזרת במוט המחזיק את הבשר, השיטה פופולרית בעיקר בקרב נתחים גדולים של בשר או בחיות שלמות. בישראל שיטה זו בעיקר מיוחסת לעוף רוטיסרי אך ישנם כמה דרכים לבצע את הבישול המיוחד הזה, והוא יכול גם להתאים לנתחים קטנים יותר של העוף או של הבשר. כך או כך שיטת רוטיסרי נעשית לרוב בצורה ידנית בה מסובבים את העוף שעל השיפוד, בצורה הזו גם הוא יצלה במידה שווה ויוכל להיות "מפוקח". צורת עשייה זו גורמת לעוף להגיע לשיא הטעם שלו, דרך צלייה איטית המעשירה אותו במגוון הטעמים שתוכלו להפיק ממנו אך יש לזכור כי העוף יהיה קשור היטב, שמתחתיו יהיה כלי שיספוג את המיצים שיצאו וכמובן מרחק סביר מהאש או הגחלים.

עוף בגריל

עוף בגריל יכול להעשות במגוון דרכים, אחת מהן היא כמובן למלא את העוף במגוון עשיר של טעמים ובשנים האחרונות תוכלו לראות מילויים של עוף בסגנון עשבים, בשר ואפילו סוגים שונים של אורז ופירות. העוף יכול גם משמש לא מעט עדות לאכילה בחמין של ימי שבת. העוף בגריל  גם נחשב למנה של חגים וערבי חג ובעצם את מנת הגוף בגריל אפשר למצוא כמעט בכל אירוע חגיגי או רשמי במרבית הבתים.