איך חוסכים לטיול אחרי צבא?

חוויות חיוביות הינן חלק מאוד משמעותי וחשוב לחיים שלנו, בעזרתן אנו יכולים להתאוורר מהשגרה השוחקת או ללמד אותנו לא מעט דברים על עצמנו. אבל חוויות הופכות לחיוביות יותר וגם מלמדות אותנו לא מעט על עצמנו, היא ללא ספק החוויה שבטיול אחרי צבא. מרבית הישראלים בוחרים לטייל במדינות ברחבי אסיה, מדינות דרום אמריקה וחלק לא קטן גם "חורש" את כל יבשת אירופה או אוסטרליה. וכמעט כמו כל חוויה שנצבר בחיים שלנו היא יכולה לעלות כסף, ובמיוחד טיולים מהסוג הזה הנעים בטווח של בין ארבעה חודשים לעד שנה וחצי, ומצריכים לא מעט התעסקות לוגיסטית וכספית לפני ולעיתים גם אחרי. אז איך חוסכים לטיול אחרי צבא? בהמשך למאמר כאן – https://www.sahbak.co.il/article/-dt5lzs

יעדים

על מנת שהמטרות בחיים שלנו יהיו בהירות ונדע לאן אנחנו הולכים או מה עלינו לעשות במהלך התקופה הקרובה, חשוב מאוד שנדע גם להציב לעצמנו יעדים ריאלים. למשל אם תרצו להתקבל ללימודים אדריכלות, תזדקקו לציון של 188 במבחן "אמי"ר" וציון העולה על 70 במקצוע של  5 יח"ל. הדבר רלוונטי גם עבור יעד הטיסה שאליו תרצו להגיע, למשל אם תרצו לטוס לדרום אמריקה לתקופה שמעל לחצי שנה תזדקקו לסכום מסויים של כסף. אבל יחד עם זאת גם סגנון החיים שתבחרו באותו יעד יכול להשפיע סכום הכסף שתצטרכו לחסוך, יחד איתו סוג המטבע המקומי שאליו תרצו לטוס אשר יכול להשפיע רבות על אופי הטיול וכמות הכסף שיש לחסוך לפניו. לכן אם בחרתם ביעד טיסה כמו הודו ותרצו להתארח בבתי מלון יוקרתים ולא ב"גסט האוס" תשלמו מחיר מעט יותר יקר, אותו הדבר גם במדינות כמו ברזיל, קולומביה ועוד. כאשר בכל אחת מהן צורת המחייה שלכם עלולה להשפיע(גם אם שער המטבע נמוך מאוד ביחס לישראל) 

מקום עבודה לפני הטיסה

הבחירה במקום העבודה לפני שאתם טסים לטיול יכול להיות קריטית, במידה ותעבדו במקום עבודה לא מתגמל ייתכן ותצטרכו לעבוד יותר זמן על מנת להגיע לסכום הרצוי, לכן מצאו מקום עבודה מכניס או עוד מקום עבודה נוסף שיוכל לעזור עם עלות החסכונות וזכרו כי שנתיים מיום השחרור אתם פטורים ממס! יחד עם זאת במידה ואתם לומדים לפסיכומטרי/קורס הכנה כזה או אחר, יש לקחת זאת בחשבון מבחינת כמות הזמן שתוכלו לעבוד/הוצאות הקורס וזמן הלמידה אליו. בנוסף אל אותם פרמטרים ישנה חשיבות גדולה לאורח החיים שלכם עוד בארץ, בין אם אתם משכירים דירה או שבבעלותכם רכב. את כל אלו יש לקחת בחשבון מכיוון שאלו ישפיעו על כמות הכסף שתוכלו לחסוך, לכן במידה ואתם משכירים דירה נסו לעבור אל ההורים לתקופה שלפני הטיול. כך אולי תוכלו לסבלט את המשך החוזה שלכם ולחסוך עוד כמה שקלים שיהיו קריטיים להמשך הטיול.